utorok 27. augusta 2013

V tomto dome bývala Livi Owenová (Sarah Dooleyová) - recenzia

Anotácia: Domov je miesto, kde ostalo srdce. Autizmus štrnásťročného dievčaťa Livi spôsobil jej rodine už množstvo problémov. Matka, otec i staršia sestra sa jej zo všetkých síl usilujú pomáhať a udržať ich spoločný život v normálnych koľajach, no mladšiu sestru Livine záchvaty poburujú a správa sa k nej nepriateľsky. Autorka citlivo opisuje vzťah medzi tromi sestrami i to, ako Livine predstavy a pocity voľne prechádzajú do toho, čo ona vníma ako reálne. Jej realita však často býva iba v duši a ostatní to celé vidia inak. Livi rada pomenúva ľudí, zvieratá i veci ich pravými menami: mama je Karen, otec Simon a oranžový kocúr Oranžový kocúr. Ako sa Livi vyrovná s jeho smrťou, s ustavičným sťahovaním a intoleranciou niektorých ľudí k autistickým deťom, sa dočítate na stránkach knihy. Livi rozmýšľa inak ako ostatní, no často svoje najbližšie okolie prekvapí jasnými závermi, ktoré vystihujú krásu života oveľa jasnejšie ako komplikované myšlienkové konštrukcie mnohých dospelých. Znova sa tak – rovnako ako u Forresta Gumpa – potvrdzuje, že jednoduché myslenie môže ísť ruka v ruke so životnou múdrosťou, ktorá mnohým zdravým ľuďom chýba...

Dej: Takýto dej sa v podstate recenzuje dosť ťažko, pretože komu by sa nepáčila táto kniha? Možno ľuďom, ktorí tento žáner nemajú radi, ale ja medzi nich nepatrím, čiže mne sa kniha veľmi, veľmi páčila. :)
Nemôžem povedať, že by kniha naberala nej rýchlo na spáde, alebo že by bola akčná.. Samozrejme, toto od nej nik ani, dúfam nečaká.

Moje pocity: Občas kladné, občas záporné. Poväčšine ale kladné. :)

Preklad: Tak, to je asi jediné čo ofrflem. :D (Aspoň niečo!) Vlastne mi ani nevadilo, že tam pomerne často chýba "sa", alebo je dopletená nejaká veta. Alebo v nej niečo chýba. Nevadilo mi to, ale keď už som bola zažraná do deja a HENTO sa tam (ne)objavilo, vykoľajilo ma to. Časom som si, ale, chvalabohu, zvykla. :) Takže som to asi ani neofrflala, len som to trochu pozdvihla na vedomie.. :) Dej to vlastne ospravedlnil, ale Ikar má u mňa ďalší čierny bod.. :(

Hviezdičkovanie: štyri a pol :)

Odporúčam: Áno, určite by každému dobre padlo mať Livi vo svojej knihovníčke. :) Aj keď to nie je veľmi výrazná knižka, skôr taká útla a nezaberie ani moc miesta. Určite ju vlastnite. :) a aj obálka celkom ujde. :)