nedeľa 30. marca 2014

Moje sladké šestnáste storočie (Rachel Harrisová) - recenzia


Anotácia: Cat Crawfordová má o pár dní osláviť svoje sladké šestnáste narodeniny. Avšak to posledné, čo si Cat praje, je extravagantná narodeninová oslava organizovaná jej temperamentnou nevlastnou matkou. Aspoň malou útechou je pre ňu plánovaný rodinný výlet do magickej Florencie. A keď ju pri prehliadke tohto úžasného mesta zavedie zvedavosť do cigánskeho stanu, ocitne sa priamo… v renesančnej Florencii.


Dej: Predstavte si, že idete s otcom a budúcou nevlastnou mamou na výlet do Florencie, vstúpite do nejakého čudesného stanu a zrazu sa ocitnete priamo v renesančnej Florencií v 16. storočí! Super, nie? To isté si myslela aj Cat - hlavná hrdinka tohto príbehu - no časom zisťuje, že ženy to v tej dobe rozhodne nemali najľahšie a čaká ju mnoho nástrah vtedajšej dobe..

Dej je mierne predvídateľný. Vlastne je to ten druh príbehu, v ktorom viete, čo sa stane ešte predtým ako sa to stane, a potom sa cítite ako jasnovidka. :D Čert to ber, nebolo to také hrozné a ja som si čítanie užívala. :)

Moje pocity: Spočiatku som sa bála, že to bude zas taký ten typický presladený román - a aj bol -, ale bavilo ma to. :D 16-te storočie, Florencia, renesancia, cestovanie v čase.. čo na tom môže byť zlé? Ak od knižky neočakávate nejaký extra knižný napínak a beriete ju fakt ako oddychovku, vhodnejšiu knihu už asi ani nenájdete. :)
Spočiatku sa dej trošku vlečie a začiatok ma fakt nebavil, no asi od polovičky sa to rozbieha a dej naberá na intenzite. Prvú polovicu sa, ale tiež deje stále niečo "akčné" a "napínavé" a vtedy mi to pripomínalo skôr rozprávočku.


Hlavní hrdinovia: Cat vstúpila do cigánskeho stanu ako rozmaznané 15-násť ročné arogantné decko, zamilovala sa do čara renesančnej Florencie, pochopila zmysel života a vrátila sa späť ako úplne iný človek. A na počudovanie mi to nevadilo. :D Viem síce, že Cat rozhodne nebude mojou top hrdinkou, no nejakých zvláštnym spôsobom som si ju obľúbila. :)
Lorenzo. Ach ten krásny neodolateľný Lorenzo. Každá baba by chcela takéhoto Lorenza mať vo svojom živote. Aj vy? Pretože ja nie.. :D
Tiež som si dosť obľúbila Alessandru. Bola malá, milá a zlatá. Bola ku Cat veľmi milá, ochotne ju zaúčala do života dámy šestnásteho storočia a napokon - možno sa o nej čoskoro dozvieme niečo viac.. ;)

Pokračovanie: Ako som si tak vyčítala, tak je to trilógia a druhý diel - A tale of two centuries vyšiel v auguste minulého roku a "Príbeh dvoch storočí" (môj preklad :D) má vyjsť nejako na jeseň tohto roku v českom vydavateľstve CooBoo. Bude opisovať život Alessandry v 21. storočí a dúfam, že to pre Vás nie je až tak veľký spoiler, ja to mám z Goodreads. :D

Obálka: Veľmi sa mi páči. Tie šaty sú nádherné a jednoduchým spôsobom to vlastne opisuje celý príbeh.

Hviezdičkovanie: Veľmi ma zaujala, no ak hľadáte nejaký hlbší príbeh s hlbším zámerom, rozhodne sa ešte poobzerajte. Táto knižka je dokonalá oddychovka, no to je asi tak všetko.
Považujem ju za lepší priemer - preto tri a pol hviezdičky - ale fakt ma bavila a veľmi sa teším na pokračovanie.



Odporúčam: Mňa putovanie a náhľad do minulosti bavili a Cat bola dobrá rozprávačka, takže by som priala každému prečítať si ju.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára