sobota 9. augusta 2014

Add yours (AUGUST #3)


Judit sa na dva mesiace odmlčala, no opäť otvorila ústa
a ja tu mám pre vás odpovede na ňou vymyslené otázky! :)


Autor s úžasným zmyslom pre humor
Klasika: John Green, Cassandra Clare, Veronica Roth (hej, hlavne ten koniec Experimentu bol taký akurát na zasmiatie.. :D) a povedzme ešte Federica Bosco. Miin sarkazmus mi síce občas liezol na nervy, no poväčšine to bolo úža! :3


Autor, ktorý si to u mňa poriadne pokašľal
Napadá mi ich viacej.. napríklad taká Anne Riceová.. Celá kniha Vlčí dar bola viac-menej nudná, zvrhlá a úchylná, a jediné čo na nej bolo dobré, bol ten koniec. :D Alebo Stephenie Meyerová.. pred nedávnom sa mi dostal konečne do rúk Hostiteľ, no pýtala som sa sama seba: "Mala som ja toto za potreby??!" pretože prečítať kapitoly mi trvalo dlhšie, než by mi trvalo okopať polovicu záhrady.. Kľudne som mohla žiť svoj život s vedomím, že som videla iba film. :D


Kniha, ktorú som čítal/a na verejnosti....a bol z toho poriadne blbý nápad.
Väčšinou čítam v škole a tam je to blbý nápad vo všeobecnosti, pokiaľ zrovna nemáte náladu na otázky typu: "Čo čítaš?", "Jéééžiš Máária, zas čítaš?" alebo ešte jedna taká, na ktorú spomínam v dobrom maximálne ako to ide: "Macáá, čo to čítaš? ... Aháá.. ... A koľko ti zvyčajne trvá prečítať jednu knihu?" :DD Alebo v marci, keď som sa rozšupla sa ma jeden spolužiak "opýtal": "Kks, to čo zas máš?", keď som mala v ten týždeň v škole už tretiu inú knihu. :D
No, že by vyslovene nejaká kniha vyvolala v mojom okolí pobúrenie, také sa tuším ešte nestalo.. :D Asi preto, že nemám 50 shades. :D



Kniha, ktorá urobila moje detstvo o niečo krajším.
Hej, jedna je o princezne, ktorú
unesie drak :D
Keď som bola malá nebavilo ma moc čítať, no vždy pred spaním som trvala na tom, aby mi rodičia prečítali nejakú rozprávku. :D Keďže som alebo náročný týpek a chcela som po nich, aby čítali bez toho, aby musela byť zapnutá lampa, kvôli ktorej som ja nemohla spať, časom z toho zišlo a rozprávali mi rozprávky. Každí vždy tú istú, tú svoju. Po čase som už vedela, čo bude nasledovať, a tak som sa na to buď tešila alebo predbiehala a rozprávala namiesto mami/oca, alebo som ich dokonca opravovala. :D
Obe rozprávky si pamätám dodnes a najväčšmi ich milujem. 


Hrdina, ktorého každý miluje...okrem mňa.
.. ... . .. eh.. .. . hm.. V poslednej dobe riešim jeden MEGAproblém a tak budem ťažiť z neho. :D
Chcem si, no aj nechcem, kúpiť Maru Dyerovú, a (asi) preto mám pocit, že každý v mojom okolí na ňu akurát TERAZ píše recenzie alebo proste nejaký článok o tom. :D A všetci milujú a vychvaľujú Noaha. Okrem mňa. :D Lebo ho nepoznám, no veľmi rada by som ho spoznala a vôbec nepochybujem o tom, že si ho zamilujem aj ja. :D


Hrdinka, ktorá mi je podobná alebo by som sa na ňu chcela podobať
*ježišikriste! ja fakt neviem :OO* Neviem, no keď už furt ospevujem tú Anjelskú lásku a hovorím o tom, aká je Mia neuveriteľne silná a tak, tak by som sa jej (raz) chcela podobať. Ísť si za svojím snom aj cez mŕtvoly alebo city či financie rodinných príslušníkov.. Vo všeobecnosti by som sa ale rada za pár rokov našla v nejakej silnej hrdinke, ktorá si prešla tŕním do ružovej záhrady. :)


Postava, ktorá si ma získala viac, než hlavní hrdinovia.
Ja budem asi stále opakovať tie isté knihy a série, ale napríklad taký Uriah z Divergencie bol úplne super a niekedy som ho žrala väčšmi ako Tris alebo Tobiasa. :D
Z poličky mi ešte padla do očí kniha Moje sladké šestnáste storočie a aj tam som mala občas radšej sesternicu hlavnej hrdinky ako hrdinku samú.
A nesmie chýbať ani Isaac z TFIOS-u. Ten si ma tiež nezískal viac ako hlavní hrdinovia, no predsa-len si ma získal. :D


Pár, ku ktorého vzniku som sa modlil/a pomaly celú knihu/sériu (a keď to prišlo, NEprekonalo to moje očakávania ;) *úprava otázky
Aby som furt nepísala len o Cassandre Clare alebo Divergencií, tento raz spomeniem knihu Den co den od Davida Levithana. Hlavný hrdina A sa tam dával so svojou osudovou láskou dokopy skoro celú knihu, no dokopy spolu vlastne ani neboli, pretože deň kniha skončila skôr, ako sa stihlo niečo udiať. :D Alebo aspoň mne to tak prišlo..


HOT TOPIC: Moja JEDNA rada, ktorú by som dal/a ostatným blogerom pri písaní recenzií (z pohľadu čitateľa)
Ja sama píšem dlhokánske, dlhočizné recenzie, ktoré by sa (asi) dali zhrnúť a skrátiť, a tým ušetriť čitateľovi minimálne 5 minút prekonávania sa do čítania a 3 minúty samotného čítania. Takže nemám právo kritizovať a radšej pomlčím, ale nepíšte pridlhé recenzie! :D A keď už aj na nejakú natrafím (mimo svoj blog :D), vždy to zrolujem dole na obrázkové hodnotenie (hviezdičky, lajky, knihy, sovy,..) a podľa toho si spravím vlastný názor na knihu. :)
A tiež: nebojte sa vyjadriť svoj názor, nech je akýkoľvek. Ak sa vám kniha páčila, kľudne ju vychváľte do nebies. Ak nie, napíšte jak ste naštvaní, že ste minuli 12€ za knihu alebo 3 dni (alebo 2 týždne) vášho drahocenného času. Potom máte možnosť vybrať si ako svoj názor interpretujete: 1. "som naštvaný/á na všetkých a na všetko, a žiadnu knihu od tejto autorky/z tohto vydavateľstva už nikdy neprečítam!" alebo "tak toto bol riadny trapas, hh" (:D) a spraviť si z celej knihy srandu. Alebo ako šedá myška vyjadriť svoj názor, že "kniha bola nudná", "nebol využitý celý potenciál", "pomalý spád deja" a podobné frázy konštruktívno-profesionálneho kritizovania. :D


Otázka na telo: Ako prežívam, keď niekto skritizuje moju obľúbenú knihu?
Ono to dosť záleží na aj type kritiky. Ak niekto proste povie niečo v štýle, že je to otrasné, respektíve, že to určite bude otrasné, bez toho, aby si tú knihu aj prečítal, je to idiot. :D Napríklad na martinusáckej stránke dosť ľudí kritizovala a nadávala na knihu M. Varáčkovej ešte PRED JEJ VYDANÍM! Ako títo ľudia mohli vedieť, aká je, keď pritom ešte ani NEVYŠLA?
No ak mi niekto podá svoj názor normálne. Povie, že pri knihe strávil dosť slhú dobu a buď ju dočítal s ťažkosťami alebo vôbec, chápem ho a môžme si pokecať. :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára